tröklördag

nu har jag städat hela huset tom. i källaren, tvättat mattor, duttat färg på skruvskallarna på listen bredvid diskmaskinen, tvingat upp oscar o oliver städat deras rum o bäddat där. väntar nu bara på slöfockarna carro o robin att dom ska masa sej upp så man får snygga till i vardagsrummet... dom ligger nämligen i soffan. älskling åkte och jobba tidigt i morse, men han kommer kl fyra. snart kommer maud och håkan hit på kaffe så ska dom få ta med sej lite färg hem. känner mej allmänt rastlös idag skulle vilja hitta på nåt skoj. ska höra med tommy om vi inte ska boka en ålandsresa eller en hotellhelg snart, det va längesen nu. vi brukar ju göra det med jämna mellanrum, men nu har vi bara grejat hemma. blir ju så när han ligger borta på veckorna, då tycker han att det är skönt att vara hemma på helgen naturligtvis. kanske jag blir mindre rastlös jag med om jag får komma ut o jobba:)blir lite trist att vara hemma jämt lixom...imorgon ska mamma o pappa bjuda oss på mat hela gänget gud va trevligt det ska bli att sätta sej vid dukat bord:) wooow nu har carro klivit upp hon står här bredvid och ska koka gröt:) nu ska jag plocka ur diskmaskinen ha det gött kram kram L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0