Gomorron

så grått och regnigt idag, vi har legat och dragit oss hela morgonen fikat i sängen, vill inte kliva upp sånt skitväder ju. hade tänkt plocka svamp men det blir nog inte så. igår satte tommy upp grindarna till infarten på gården så dom ska målas sen. idag ska vi åka och lämna tillbaka tommys militärkläder sen han va med i hemvärnet, min älskling vill inte vara militär nåt mer;). imorgon åker han till gävle igen, men det låter som det är sista veckan där nu...gud va skönt det ska bli att ha honom hemma på kvällar och nätter igen;) snart är det dags för mej att börja på arbetsförmedlingen den 27e ska jag vara där första gången, få se vad man kan tänkas få göra. skulle vilja ha nån praktikplats inom missbruksbehandling eller liknande,eftersom jag har bestämt mej att det är det jag vill utbilda mej till. ska söka in på den utbildningen igen i maj. jag kom ju inte in eftersom jag sökte för sent nu. men jag ska göra ett nytt försök:) ska prata med f kassan o arb förm om det går att ordna nåt så jag får prova på att jobba inom det. skulle även kunna tänka mej att vara familjehemsförälder, tommy o jag har pratat om det och han tycker det är okej. jag har ju varit det i 4 år förut när jag bodde med barnens pappa. men om vi ska vara det så vill jag att tommy ska jobba här hemma, inte så att han får åka iväg och ligga borta på jobb. då tycker jag att man ska vara två som kan hjälpas åt och stötta och att barnet får ha två ( föräldrar ) hemma. oftast har dom ju haft det väldigt tufft så jag känner att vi måste vara två både för våran skull och för barnets och även för olivers skull som också behöver oss. ja det var lite av mina funderingar idag. nä nu kanske man ska kliva upp och städa lite:) ha det gött kram kram L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0